dinsdag 13 juli 2010

Bloemetjes maken



In een tuin horen natuurlijk heel wat bloemtjes. Ik had op het internet een workshop gevonden voor het maken van hortensia's. Een heel gefrul was het met al die kleine snippertjes. Maar tot slot krijg je dan toch een mooie plantje ...








Dus de volgende workshop zou dan even goed gaan zou je denken ...

Stokrozen maken (workshop van Sun) : Maak bolletjes en plak ze dan aan het steeltje ...
Mijn 10 vingers plakte aan het steeltje en de bolletjes lagen op de grond. hihihihi Maar de aanhouder wint en al zeg ik het zelf, het werden toch mooie stokrozen.





Nog wat margrietjes geponst en een nieuwe bloem uitgevonden (dat heb je als je begint hé), ze staan samen bij het bankje dat ik ook gemaakt heb voor de tuin.





Aan de rechterkant van de tuin staat een terrasje en daar komen ook bloemtjes. Ik had een bakje gemaakt waarin een "compositie" zou komen. Hier heb ik nog met artista gewerkt en het bloempotje is van dasklei.
In het tijdschrift "Poppenhuizen & Miniaturen" stond ook een tonnetje waarin een vijver werd gemaakt. Dit zou ook perfect passen in mijn tuin. Dus aan de slag. Er moeten nog wat meer bloemen bij, die komen later. Maar het staat al heel goed in het hoekje. Het tonetje is gemaakt van tongspatels en de "ijzeren" riemen van zilverpapier.

6 opmerkingen:

Tania zei

Wow, hoe schattig! Nee, ik ga er niet aan beginnen...

kruissteekje zei

Ik heb hier maar 1 woord voor "WOUW".
Wat een geduld moet je hier voor opbrengen?

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

ooohhh Monique wat maak je mooie dingen , ben vooral gek op je poppenhuis :D schitterend zeg !
Ik kwam je blog toevallig tegen en ga je zeker volgen !

Gerda zei

Niks voor mij dat gepriegel.... maar mooi is het wel hoor Monique... knap gedaan!!!

Liefs....

Monique zei

Dank je wel dames, veel gefriemel inderdaad maar zooooooo leuk om te doen en vooral om te zien dat het dan toch wel ergens gelukt is.

Esther zei

Wow dit is mooi....wat een gepriegel en wat een geduld zal jij hebben zeg. Ik ga zeker volgen wat je allemaal nog meer maakt.

groetjes Esther